Saturday, December 20, 2008

PaRasiT???


Assalamualaikum......sahabat2 yang disayangi....

agak lama blog saya nih tak terisi dengan coretan-coretan yang mana nak dikatakan power..tak lah power sangat pun..just rasa nak berkongsi....

Sekarang baru lah ada idea apa yang nak dikongsikan...

Pada beberapa hari yang lepas....masa time lab parasitology....kami semua diberi tugas untuk observed parasit under microscope..then lukiskan...masa tengah observed tuh....saya ternampak satu makhluk....wahhh..cantik...warnanya pun cantik...padahal dah tau semua tuh disebabkan staining....dari observed under 10x..pegi ke 40x..last sekali under 100x..nampak terang jelas dan nyata......fuhhh...struktur parasit tuh...memang menakjubkan...betul-betul menakjubkan ciptaan Allah....teliti sungguh....

Tiba-tiba..saya terfikir pula pasal diseases yang disebabkan parasit tuh...macam2 lagi lah...lama-lama...teringat pula...parasit nih..hidup dia macam tuh jer...kadang-kadang jadi bahan uji kaji...

tak lama tuh...teringat pula..apa tujuan saya hidup di muka bumi nih...apa matlamat saya hidup...

Tidak Aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk mengabdi diri kepada-Ku. (Az-Zariyat: 56)

Betapa besarnya tanggujawab kita sebagai khalifah Allah...terlampau banyak sangat tanggujawab kita di muka bumi nih...tetapi kita alpa...terlupa sebentar dengan tanggungjawab kita tuh.....alpa..atau sengaja buat-buat alpa??!!!terlupa atau still tak sedar-sedar diri lagi?!!!


Wallahualam...

No comments:

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...