Thursday, October 30, 2008

BeriLaH aku PeLuanG.....

akak-akak yang kusayangi..


huhu..rindunya...


ala..gadoh x bermakna benci...=p





akak-akak yang sama-sama di medan dakwah..

Sgala yang ada dalam hidupku
Kusadari semua milikmu
Kuhanya HambaMu yang berlumur dosa
Tunjukkan Aku jalan lurusMu
Untuk menggapai surgaMu
Terangiku dalam setiap langkah hidupku
Karena… ku tau… hanya Kau Tuhanku…..
Allahu Akbar… Allah Maha Besar
Kumemujamu di setiap waktu
Hanyalah padaMU… tempatku berteduh
Kumohon Ridho dan ampunanMu….

...Cuti nih..memang agak membosankan bagi saya...
tengok tv...
internet...
tengok tv...
internet...
menghafaz...

Ya Allah..aku mengharapkan keredhaanMu...bantu lah aku ya Allah....
Saya terlampau rindukan halaqah bersama akak-akak di kolej...
Rindu untuk sama-sama berkongsi masalah..untuk luahkan suka duka...
Rindu untuk sibukkan diri di jalan dakwah....
Rindu untuk merasai ukhwah yang terjalin kerana Allah....
Rindu untuk merasa manisnya suatu perjuangan walaupun kadang-kadang perit untuk menghadapi...

Teringat saya dalam novel 'Tautan Hati'....

apa yang menyakitkan itulah sebenarnya reward dan apa yang nikmat itu kadangkala satu punishment..

bila di sini...apa yang dirasakan hanya kesenangan....dan dengan itulah..saya tak dapat nak merasakan kembali kemanisan yang selama ini saya rasakan ketika disana...

mungkin disini..saya tak punya sahabat-sahabat yang sanggup bersusah payah di jalan dakwah...

ya..saya mengaku..kadang-kadang saya kecewa dengan sahabat disini..bila diajak halaqoh..semuanya tak berkesempatan...tapi yang lain....

saya tahu..saya tak sepatutnya kecewa..nih la adat dalam mengajak untuk ke jalan Allah...bukan mudah..memerlukan sedikit pengorbanan...dan ketabahan...dan yang paling penting..hidayah tuh milik Allah....

saya berharap sangat sahabt-sahabat saya disini turut merasai betapa manisnya dalam medan nih..terlampau manis...bila keluar dari medan nih..pasti rindu tuh bertamu...

Sahabat-sahabat ex-ACS...kalau kalian terbaca luahan ini..tak bermakna aku benci dan bosan dengan kalian..tapi aku terlampau sayang pada kalian semua...sayang sangat-sangat dan aku nak kalian semua turut merasai kemanisan nih....Berilah aku peluang wahai sahabat yang aku SAYANGI....

5 comments:

Anonymous said...

akak baru knal syu..tp rase mcm da lame knal kan..heheee...k'usna ere.. =P

imtiyaz said...

hehe..tuh lah...syu pun rasa camtuh..
kiter sumer kan syg kerana Allah..sbb tuh rasa rapat mcm tuh...=)

Anonymous said...

Aku menyayangimu kerana Allah~ =)

syg syu sokmo...

-kak mus

Anonymous said...

syu..teruskan perjuangan mu (:
akk sntiasa d cc mu.. insyaallah (:


kawakib jameel (:

NipNet said...

ambil masa. dekati sahabat-sahabat, jaga akhlak pergaulan dengan mereka. teruskan berdoa. InsyaAllah suatu masa, tanpa perlu berkata-kata, hidayah Allah memimpin mereka.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...