Saturday, December 25, 2010

MOU Abg Ngah & Kak Ngah.....Kini kau seorang isteri...

Hari nih, cukup sebulan, satu2nya kakakku, bergelar isteri. alhamdulillah...
Saat2 seorang ayah menyerahkan tanggungjawab puterinya kepada seseorang yang dicintai....

Pada 26 November 2010, selepas asar, kakngah dan abg ngah selamat diijab qabul di sebuah masjid di Seri Manjung...petang itu,4 pasang pengantin serentak diijab qabul....sepanjang tok kadi membaca khutbah, mata saya hanya memandang kakngah...
tak sangka kakakku bakal bergelar isteri orang...
tak sangka lepas nih saya akan kurang masa utk bercerita dgn kakakku...
tak sangka adik perempuanku syafikah terpaksa lepaskan seorang kakaknya ke tangan seorang lelaki bergelar abg ngah..jgn isau piqah,kaksu ada lagi...huhu..
tak sangka Ray dah tak boleh nak 'kacau' kakngah...hoho~
segala2nya tak sangka lah...

"syu mesti nangis nanti masa kakngah nak nikah.."....ada satu suara menyatakan begitu...ye ker..owh..no..no..no...tak tau nak habaq lagu mana..nangis ke nanti??ntah lah...tak kot..

Selesai membaca khutbah, tibalah saat2 dinanti2 kan...semua hadirin berdebar2...
"Fauzal Naim bin Zohedi...aku nikahkan akan dikau Nor Hafizah Binti Mohamad Salleh dengan dengan mas kahwinnya RM684 tunai..."
"Aku terimah nikahnya Nor Hafizah Binti Mohamad Salleh dengan mas kahwinnya RM684 tunai..."
alhamdulillah...sah...sah...sah..

saya terus memerhatikan air muka mak,ayah,abg ngah,kakngah,abg long,syahid,syafiq,syafiqah dan air muka saya sendiri...erkk....
semuanya berubah...terharu...gembira...mata kakngah merah sikit2...mata mak bertakung sikit...mata saya???ntah lah...tiba2 je rasa sebak...

Ilah....kita dah jadi adik beradik...huhu...Fathi Adilah...salah seorang classmate ku di msu masa amik kos medical lab dulu...nih satu lagi benda yang x kusangka...kakngah dan abgngah berkenalan...dalam x sangka tuh...rupa2nya...adik masing2 saling kenal antara satu sama lain atas sebab satu kelas di msu...keciknya dunia...memang lah,dah kata bumi tuh bulat..pusing2 kot tuh gak...pi mai..pi mai..tang tu jugak...


untuk sang puteri

untuk sang putera

untuk isteri yang tercinta dari si suami



wajah seorang ibu yang akan melepaskan puterinya

bakal membina baitul muslim yang berjaya

dari Cik Hafizah bertukar pada Puan Hafizah..hehe



khusyuk mendengar pesanan dari tok kadi..."jaga isteri elok2 ye..."



si adik dibelakang tak senang duduk..huhu







pesanan buat anak tercinta..."jaga abe elok2 ye kak ngah..bagi makan cukup2... ikut petua yang mak bagi tu.."





saat2 paling mendebarkan..."aku terima nikahnya...."

"Ya Allah....bertambah satu tanggungjawab aku...Kau pimpin lah aku dalam membina baitul muslim berjaya...Kau permudahkan urusan aku dan isteriku..."

wajah kakngah...setelah...bertukar!!!!hehehe

amin Ya Allah...



tangan abg ngah sedikit menggigil saat2 nak sarungkan cincin ke jari kakngah...hehe..pertama kali kan....so sweetttttt...
subhanallah....

kakngah tenang menyarungkan cincin ke jari abg ngah...

kini kau seorang isteri....

wajah mak,ayah selepas selamat menikahkan puteri mereka yang dah sampai seru...heeeee

ciuman dari seorang ibu..."alahai anakku dah jadi isteri orang.."

ayah tenang...heeeee

abg long...."owh adikku dah bertukar..."

paktam..."anak sedaraku kahwin dulu.."

syahid....slumber dari awal sampai habis majlis...

syafiq...dah tak boleh nak nyakat kakngah dah pasnih..nak nyakat jugak...p cari abg ngah dulu..huhu

syafiqah....mengalirkan air mata???ala piqah...releks r...ok2..kaksu salah...huhu..

Alhamdulillah...

No comments:

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...