Wednesday, March 23, 2011

Melaka Sentral....

Alhamdulillah..Allah izinkan semuanya berjalan lancar seperti mana yg dirancang.lebih kurang jam 9.45 pagi,bas yang saya naiki mula menyusur keluar dari Seri Manjung...yessss...perjalanan bermula...
Kerana ukhwah fillah,kaki ini digagahkan jugak melangkah ke Melaka semata-mata nak bersemuka dengan sahabat2 yg dah lama berpisah dari medan dakwah di MSU...kak husna dan kak mas..hamba dah on the way...huhu...

Sepanjang perjalanan,kejap2 dibuai mimpi,kejap2 'menatap' buku "Alahai pengantin baru"..buku yang dipinjam Cikgu Sabarinah,dimintanya saya menghabiskan bacaan buku tersebut..katanya sebagai persediaan..adeh...ikut je lah apa cikgu suruh..buku yang menarik...dapat jugak isi ilmu2 baru tentang kasih sayang, kekeluargaan,banyak lagi..saper2 yg terjumpa buku nih...sila lah beli yer...heeeeee

Lebih kurang jam 4.30 petang,saya selamat sampai di Melaka Sentral...wahhhhh..hati berdebar2..tak sabarnya nak berjumpa kak husna dan kak mas..

"syu tunggu kat dalam sentral tuh yerk...akak on the way..lambat sikit..huhu.."....kak husna dah on the way...

Saya pun terus melilau dalam sentral..mencari sesuatu..agak kepenatan sikit ditambah beg yg berat pusing keliling Melaka sentral,dengan wajah yg sedikit blur...adeh lahh..tunggu kak husna datang menjemput...

Tiba2.."dik...cari saper dik??"...mak cik guard menegur saya..

"errr...saya cari....kerusi..."...dgn jwpn blurrr..

"alahai..siannya dik..tuh kat hujung sana ada..."mak cik guard tuh jawab sambil tersenyum...

"err....terima kasih mak cik..saya tunggu kawan saya sebenarnya..."saya sekadar tersenyum...huhu..malunya...

Diri ini masih tak sangka dah sampai ke Melaka...ukhwah fillah...manisnya...
Wallahualam...

*sambil2 post entry sikit,sambil2 borak ngan kak husna...entah jam berapa la tido mlm nih...macam2 kisah di kongsi...

1 comment:

Nur Iman said...

jalan2 g melaka..beshnya..jumpa org tersayang di sana...huhu..

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...