Monday, September 19, 2016

4 bahan Yang menghasilkan Marshmallow Syuuuuu

Assalamualaikum teman-teman. Semoga berada dalam rahmat Allah swt.

Ada yang dah pernah rasa marshmallow Syu? Fluffy tak? hehe... Terima kasih pada yang dah pernah order dan cuba. Untuk yang belum pernah cuba marshmallow syu, boleh whatsapp Syu, 019-4152316. Ok, hari ni Syu nak kongsi sedikit berkaitan bahan-bahan yang Syu gunakan untuk nak hasilkan marshmallow.

Untuk pengetahuan teman-teman, sebelum ni Syu ada letak marshmallow Syu di cafe CUCMS. Lepas seminggu, Syu pergi cek kat abang air yang tolong jualkan marshmallow tu, cuma 7 bungkus je terjual dalam masa 5 hari. Agak sedih, tapi lepas tu abang air tu bagi cadangan untuk letak apa-apa identiti kat bungkusan dan raga yang Syu letak marshmallow tu dengan identiti yang menunjukkan produk keluaran muslim.

"Bukan apa dik, abang dah jenuh explain ada setengah customer taknak percaya..abang dah bagitau kata marshmallow ni student kita yang buat..dia taknak percaya, dia kata entah-entah student tu beli kat luar then repackaging semula...dik buat la apa-apa yang menampakkan tu produk muslim atau apa-apa la yang orang percaya tu kamu yang buat. " abang tu sangat support.

" Pastu, saya nak teruskan lagi ke jual kat sini?" sekadar minta pendapat.

" eh..terus-terus..jangan berhenti..sedap kamu punya marshmallow. Abang dah rasa.. Biasalah awal-awal ni, memang perlukan masa sikit.." Alhamdulillah..Respon yang positif dari abang tu. 

Apa yang syu gunakan untuk hasilkan marshmallow? Cuma gelatin, gula, perisa dan pewarna. Gelatin tu ada tanda Halal jakim dan Syu guna keluaran Halagel. jadi, tak perlu risau tentang status halalnya. Di yakini  halal, 100% homemade.hehe


Marshmallow Syu ni tak letak corn syrup. Corn syrup ni lebih bahaya dari gula tebu biasa.Jadinya, corn syrup ni Syu gantikan dengan glucose syrup yang Syu buat sendiri.

Untuk yang nak order marshmallow, boleh whatsapp Syu 019-4152316.

Harga : ( Tidak termasuk kos postage )

250 gm : RM 14
500 gm : RM 24
1 kg      : RM 40

* Atau boleh juga selfpick di Alam Avenue Seksyen 16 Shah Alam

Perisa :

Vanilla
Rose
Strawberi
Coklat
Cappucino
Peppermint 

Ig : syuhada_marshmallow
FB Page : Syuhada Homemade Marshmallow

~ Sharing with love ~


No comments:

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...