Thursday, September 7, 2017

Latihan klinikal di India

Assalamualaikum buat teman yang masih sudi singgah di teratak syu. Baru sedar, syu dah lama tak update entry baru. Last update, September 2016. Huhu.

Ok..hari ni dah masuk sebulan lebih syu berada di India. 1 Ogos 2017 yang lepas, syu dan batch syu mula menjalani latihan klinikal di Hospital Dhawale. Kami akan berada di sini sehingga bulan 12. Setakat ni, semuanya ok. Semakin hari, semakin bertambah pengalaman dan semakin mula dapat menyesuaikan diri di tempat orang. Hospital Dhawale ni terletak di Palghar, Mumbai. Kawasan ni bukan la sebuah bandar, tapi lebih kepada pekan kecil.

Jika kami nak ke tempat yang agak jauh, tak lain tak bukan, memang kena naik tren la. Sangat padat la tren kat sini. Dan boleh syu katakan, tren ada lah pengangkutan terbesar kat sini. Patut la kalau kita tengok cerita hindustan, keretapi antara 'watak' penting dalam sesebuah cerita..Wajib ada..haha...

Dalam tempoh sebulan lebih kami di sini, kami dah mula berjalan ke beberapa tempat. Antaranya Dadar dan Churh gate. Di Dadar kami survey kedai yang menjual buku medical. Kecil kedainya tapi banyak jugak pilihan buku medical dan homeopathy. Selesai berkampung beberapa jam di kedai buku, kami mula tawaf ke kedai-kedai di sekitar Dadar sementara tunggu waktu tren kami. Ok..banyak pilihan saree dan kain untuk dibuat baju kurti. Menarik..tapi masa tu penat, dan syu tak bersedia nak memilih dan shopping kain-kain saree. Huhu..wajib ikut mood, kalau tak, entah apa lah yang syu pilih.

Dan beberapa minggu seterusnya, kami ke Church Gate. Di sana terdapat Gateway of India. Dan syu juga perasan, bangunan di sekitar Church gate cantik. Nanti syu update entry yang lain berkaitan Church Gate. InsyaAllah.

Doakan urusan kami di sini dipermudahkan ye.
~ Sharing with love ~
(^_^)

No comments:

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...