Tuesday, September 12, 2017

Hari Merdeka Kami di India

Assalamualaikum buat semua yang sudi singgah di teratak syu..hehe

Sebenarnya syu nak share sikit macam mana kami sambut merdeka di tempat orang. Masa hari merdeka baru-baru ni, salah seorang teman syu beli manisan untuk diberi kepada doktor-doktor dan staff disini. Jadi, kami mulakan langkah dengan berjumpa beberapa doktor dan staff. Sambil perkenalkan tujuan kami berikan manisan di sini adalah sempena menyambut Hari kemerdekaan Malaysia yang ke-60. 

Dan ketika itu, ada beberapa dari mereka yang kata,"ohh, that is why all of you look so nice today." tersengih kami sambil menerangkan baju tradisional kita, baju kurung dan baju melayu serta dua dari teman kami berbaju kurti. Tapi baju kurti ni sama dengan orang-orang kat sini. hehehe


Selepas teman syu, Adilia siapkan video sempena Hari Merdeka, tiba-tiba video tu jadi viral di kalangan staf di sini. Dan sejak tu juga, syu nampak kebanyakan doktor-doktor yang sebelum ni hubungan kami agak tegang, tapi jadi makin ok lepas mereka tengok video tu. Mungkin mereka terharu kot. haha. Maksud syu, agak tegang hubungan sebelum tu, lebih kurang mereka kurang bercakap dengan kami, tak pasti sama ada disebabkan masalah bahasa perantaraan atau pun mereka kurang gemar dengan kehadiran orang asing. huhu. Syu faham je, bila dah masuk alam pekerjaan, menjadi satu kebiasaan jika wujudnya sebarang masalah berkait dengan hubungan antara seseorang yang lama dan baru. Tapi, perlu juga pecahkan tembok yang menghalang untuk bina hubungan yang lebih baik kan. Setuju ke setuju? Heeeee.

No comments:

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...