Friday, June 12, 2009

Mata....


Malam tuh...saya tidur awal sedikit dari biasa...ntah angin apa pun taktau la...

Lena sungguh....tiba2...tgh2 mlm tuh...saya terjaga...buka mata je...aik...awat gelap semacam je nih....tadi rasanya ada gak sikit2 cahaya lampu kat luar...nih..gelap...panas plak tuh...ishk....kat mana nih...kat bilik ke...atau di alam bunian...huhu....

Pastuh....dengar macam ada orang jatuh tangga...jeng3x...apa pulak tuh....dengar lah sayup2 suara adikku merintih...rupa2 nya...letrik xder...atau...xdak karan(kata org kedah la..)..seri manjung lebih gelap dari biasa malam tuh...=p

Hmmmm..nak sambung tidur...dah tak boleh....panas...rimas pun ada gak...mula la teraba2...nak cari bahan yg boleh dibuat kipas tangan....dah mcm org buta.....kaki pun terlanggar anak tangga....

Time tuh...zapppp....hati nih tersentak...macam mana lah orang yg langsung xder penglihatan tuh...betapa kuatnya mereka hadapi kehidupan mereka..tanpa penglihatan....nikmat untuk melihat...suatu yang amat besar..tiada tandingnya....tanpa penglihatan..boleh ke kita tahu apa itu warna merah...warna hijau..bagaimana rupa mak...ayah kita...segala2nya...betapa nikmatnya dapat melihat....subhanallah....segala ciptaan Allah....sepatutnya kita yang boleh melihat nih...lihat lah segala2 nya...dengan mata hati....dengan penuh kesyukuran....tapi....selama nih...bagaiman diri kita??

bila tengok sawah yg terbentang luas...menghijau...."hmm...cantik3X...."

bila tengok air terjun......"uiiii...bestnya dpt mandi.."

bila tengok mak ayah kita..."hmmm....cantik dan hensem sungguh....mak ayah aku.."

bila tengok pantai yg dihiasi ombak yg dtg x henti2...."bestnya pantai nih..kalu ada motorboat lagi best nih..."

pernah tak kita terfikir masa tuh....saudara2 kita yg tak dapat nikmati semua tuh...adakah kita bersyukur????!!


Subhanallah....betapa nikmatnya dapat melihat....


Maka nikmat Tuhanmu yang manakah kamu dustakan? ( Ar-Rahman : 13)


Wallahualam...


3 comments:

MujahidEEn_89 said...

ish3...lelaki sering diuji dengan mata...astaghfirullah
insafnye...

imtiyaz said...

betul tuh...lelaki slalu diuji dgn mata...
tp prmpuan pun kena jg mata gak..
sama2 lah kiter jg mata n elakkn dr mata yg Allah ciptakn utk tujuan baik nih...dari digunakn ke arah yg salah...
psstt...dah la dua2 rabun...=p

Asyraf Mohd Nor said...

sadis dgn ukhti jatoh tangga...salah satu kifarah dosa!!Alhamdulillah!!!

ana teringat akan seorang hamba Allah yg sentiasa ingin buta matanya disbb kan x mahu melihat kemewahan dan kedustaaan dunia!!

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...