Wednesday, September 2, 2009

kunci punya pasal....

Hari nih.....berlaku satu peristiwa yang buatkn saya agak terharu jugak lah...hehe...
petang tuh..lepas habis kelas jam 5 petang...terus bergegas ke tempat parking motor...nak cepat...al maklumlah...pimpinan pmi nak berbuka sama2..so kena sediakan sikit benda yang best dimakan...lepas dah keluarkn kunci..nampak kak salmah dari jauh datang ke arah saya....tiba2 je excited..sampai terlepas kunci dari tangan...dan akhirnya tepat2 kunci motor yang comel tuh 'terjun' ke dalam celah lubang yang tutup longkang tuh....dan dengan perasaan yang tak tau nak habaq lagu mana....adeh...terdiam....macam mana nih..
terus kami bergerak cari sapa2 yang boleh bantu...dah petang camnih...orang dah tak ramai...so ternampak la seorang makcik yang ayu kat belakang restoran...
'mangsa' yang terjatuh dalam longkang
tempat kejadian..

"mak cik....ada dawai panjang tak??nak amik kunci saya..terjatuh dalam longkang yg tertutup tuh..."


makcik tuh pun apa lagi....cepat2 ambil satu besi panjang....cuba tarik2 kunci..tak dapat...uuuwaaaaaaa.....longkang nih dalam sgt....

tiba2..mak cik tuh panggil seseorang yang tak jauh dari kitorng...

"danial...mari sini tolong makcik....ambil kunci budak nih..kesian dia nak balik.."
huhu..

pastuh nampak ada dalam 3 orang lagi lelaki....

"kamu semua...mari sini...tolong makcik ambil kunci kat bawah nih.."

sumer bergegas datang...at last...cuba angkat salah satu tutup longkang tuh....dan salah seorang tuh masuk dalam longkang dan ambil sendiri...wawawawa...terharunya....

alhamdulillah.....terima kasih banyak2 mak cik ana...biar saya perkenalkan...makcik ana nih dari restoran bamboo..so teman2...rajin2 la g restoran dia yer...--->promoter sambilan...

kata-kata penghargaan dari kak salmah..."terima kasih rakyat malaysia.."...hehe
pesanan penaja...bantu lah sapa2 yang dalam kesusahan....jgn lari bila seseorang tuh memerlukan kita...tak kisah la apa yang kita bantu..even benda tuh sekecil2 zarah....Allah tetap hitung....dan biasa kita dengar....teman gembira senang dicari..teman menangis...susah dicari...susahkan???..susah ke???..agak susah la....
Wallahualam...


2 comments:

Alang Atie said...

nasib kunci yg jatuh..bukan Syu..kalu tak..satu hal jugak nk ngaut Syu naik!..hihi...Salam Ramadhan Kareem..datang mahasiswa 9??jom4!!

imtiyaz said...

haha....tuh la pasal...kalu syu jatuh...abishhhh citer

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...