Friday, July 9, 2010

Keranamu.....

Bola...bola...dan bola...tuh la yang tgh hangat sekarang nih...tapi ada satu benda lagi yang lebih terhangat di pasaran....mengalahkan bintang2 yang konon2 gemerlapan la sangat kat Malaysia nih....tak lain x bukan...Encik Paul atau lebih dikenali pawang sotong...keranamu Paul...aku tertarik utk mengetahui apa yang bakal berlaku di arena nih....

dasyat sungguh penangan sotong nih....disebabkan kelebihannya membuat sesuatu keputusan yang bakal membuat semua orang tokojut...



Keranamu Paul...
manusia sanggup bergaduh sesama mereka...
ambil kesempatan demi kepentingan diri mereka...

keranamu Paul...
ada yang sanggup mensyirikkan Allah...
sampai hati...

keranamu paul...
ada yang dah mula geram nak makan sotong goreng...
Sian kat hang paul...hang tak bersalah....
Hoho~~

agak2 la kan..encik paul konfius ke antara bendera Spain ngan Germany??bendera dua2 nih kan nak sama warnanya..=p

bila masing2 kecoh psl ramalan encik paul nih...memang dah nampak, yang binatang mempunyai kelebihan dapat merasakan sesuatu yang bakal terjadi..teringat pada kejadian tsunami, 26 Disember 2004, perilaku pelik beberapa binatang sebelum bencana tsunami telah di perhatikan di Srilangka, lebih kurang 1 jam sebelum bencana tsunami terjadi, orang-orang di Taman Nasional Yala melihat 3 ekor gajah berlari jauh dari pantai Patanangala menuju kawasan bukit bukau.

Kelawar juga banyak beterbangan disebelah selatan kota Dickwella di Srilangka.Selain itu,2 ekor anjing tidak mahu dibawa mendekati pantai di Galle, kalau nak ikutkan, setiap hari sebelum nih, anjing-anjing tu berada di tempat itu. Kejadian pelik juga terjadi di Thailand seperti yang di laporkan di media bahawa beberapa ekor gajah yang sedang membawa penunggang berlari menuju kawasan bukit, untuk menyelamatkan penunggangnya sebelum bencana tsunami menghancurkan kawasan Phuket, Thailand.

Subhanallah....so..perhatikan di sekeliling anda...ada yang pelik x??jeng3x...

3 comments:

شاح اندرني said...

Salam.. Baru hangat bicara pasal ramalan ini dengan pekerja Abi semalam.. Itulah.. Sotong yang tak pernah tengok piala dunia tahu.. Dan Ana rasa ia lebih kepada kebetulan..

humaira amani said...

salam..tulah..apetah mnsia ni kn.sian kt paul 2..bkn salah dia if he can predict d future.4 d final battle ni, if prediction dia slh,kna sembelih(sotong smblih ke??ngee..)..he choose spain..ada sekor lg..mani d parakeet kt sngapore.tp dia plih oranje u menang..so skrg bkn stkt spain vs d dutch tp paul vs mani..ngeh!..apa2 pn binatang tu mmg allah kurniakn mcm2..satu pg tu kn, tmpt akk hjn..xdla lbat sgt tp blh la bsah kn klu duk luar tu..tup2 akk nmpk sepasang ayam dgn ank2 dia ni duk cari mkn smp basah2 kuyup bdn dia..plik la jgk sbb aym mn kuar tyme hjn.akk tny kt mak,aym mandi ke,xtakot hjn??mak akk ckp..mn ada.akk tny lg,tu dia duk kt hjn2..mak akk jwb,tu tndanya hjn ni lama..smpi lwat ptg xpn mlm..sbb tu hjan2 pn aym tu cari mkn,nnt da lebat lg ssh nk kuar.akk n adik akk duk sengih je kt mak akk (jht gilerr..hehe)..tgk2 kn ada,mmg btol hjn tu mlm baru reda..huuu..akk pn prnh bc artikel dlm mastika tulis tntg binatng2 ni la..klu lebah msuk rumah,rama2..byk r..tym nk hjn,bnjir ke,ribut ke akn ada prubahan suhu n bintg2 ni blh taw dl sbb kt bdn dia cm ada 'pngesn suhu', sgt snsitif dgn perubhn haba..subhanallah..hebatny ciptaan allah kn..wlwpn binatg tu xd akal, dberi kurniaan lain u binatg2 ni survive..tp mnsia y da dbri akl ni..??

imtiyaz said...

To Shah :
mungkin juga dah memang Allah yang tetapkan sumer nih kan..
wallahualam..

To kak nani:
citer yg menarik..hehe..dasat eh ayam akak..dapat tau psl ramalan cuaca..kalah tv3..
tuh lah...kelebihan yg Allah bg..=)

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...